28 Mac 2011

ubat putus cinta

ha.. ari ni aku nak share ngan kowang psl ubat putus cinta. sejak kebelakang ini. ramai membe aku yg putus cinta.. ades. sian lak aku tgk. mcm aku yg dlu.. hoho.. mcmni la. ubt terbaik utk healing ialah pertama, dekatkan diri kat tuhan maksud aku. byk2 berdoa kat dy kerna doa owg yg teraniaya ni termakbul. lambat n cepat aje. kedua, bykkan bersabar n sedia memaafkan si dia yg membuat kamu luka. maksudnye. jgn berdendam dgn si dia kerna dendam dgn si dia akn wat kamu xleh lupakan dia n atie aku akan terus terseksa. sabar ialah senjata owg yg soleh n soleha. ketiga, rapatkan diri ngan family coz family la owg yg xkan tinggalkan kite kecuali mati. keempat, bersukan. maksudnye bersukan leh meredakan atie yg terluka, membuat fikiran tenang, membuat bdn kamu sihat n yg penting kamu dapt lupakan si dia sikit demi sikit. kelima,luahkan mslh kamu yg terbuku dkt atie dgn sahabat kamu yg paling rapat n phm diri kamu. maksudnye kamu luahkan semua mslh kat sahabat karib aku yg paling rapat n phm kamu kerna dye lebih memahami kamu n sedikit sebyk atie aku lega sedikit. TP ingat jgn luahkan pd rakan2 biasa kamu yg x rapat sgt coz dye xkan leh wat atie aku lega tp tambahkan penderitaan atie kamu yg terluka itu. keenam. sekali sekala hang out ngan kwn2 kamu. maksudnye rptkan ikatan persahabatan kamu dye rakan kamu setelah sekian lama kamu x hubungi dia. ketujuh. wat perkara yg berfaedah yg kamu suka. maksudnye mcm membaca buku2, or ape yg kamu suka. ini akan wat kamu lebih tenang. kelapan, jgn bersendirian n jgn ingatkan diri dye serta rehda dgn ketentuhan ilahi.maksudnye kamu elakkan bersendirian kerna ini akan wat kamu sedih n teringatkan dia nanti. stop! jgnkan ingtkan dye! rehda dgn semua yg terjadi ngan diri kamu kerna mungkin dye x sesuai utk kamu, pasti ade yg lebih baik utk kamu suatu ari nanti n semua ni mesti ade hikmahnye.antara hikmahnye membuat kamu lebih tabah n matang. kesembilan. teruskan idop kamu. maksudnye jgn biarkan kesedihan itu terus menghalang utk teruskan idop mcm biasa. tingkatkan diri kamu n perbaiki kelemahan diri kamu n mulakan idop yg baru! inilah tips aku nak share kat kowang utk aku lupakan si dia n teruskan idop baru dengan happy n jgn sesekali contact dye! ingat owg mcm tuh xleh kita bagi peluang kedua tp klu dye tol2 dah menyesal. tgk keadaannye dlu. so gud luck!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan